woensdag 2 januari 2013

Hoi! Ik ben....

Nina. 21 jaar, en woon in Doorn. Ik studeer daar modemanagement. Ik zit momenteel in het 2e jaar. Ik ben ook nog vaak in Den Bosch, waar mijn ouders en vriend wonen. Maar daar gaat deze blog niet over. Ik heb namelijk besloten wat mijn goede voornemen wordt dit jaar: afvallen. Is het nodig? Het antwoord hierop is ja, zeker. Ik ben te zwaar. Ik heb een BMI van 27,4. Ik ben 1.56 meter lang en weeg 66,6 kilo. Ik ben nooit de dunste geweest, maar het verschil van 52 kilo op mijn 17e en mijn gewicht nu vind ik echt te groot. Het is ook echt mijn eigen fout geweest. Ik ben gek op fastfood en chocolade. Ik vind het ook ontzettend leuk om taarten, koekjes of andere zoetigheden te bakken. Dit helpt natuurlijk ook niet echt mee. Want als ik eenmaal begin met zoiets lekkers te eten, kan ik maar moeilijk stoppen. Één stukje chocolade komt ook niet voor bij mij. De hele reep moet op, het liefst nog meer. Het vervelende is ook dat ik bijna alles lekker vind. Behalve marsepein. Bah. Ook ben ik best lui. Ik geef het maar eerlijk toe. Ik denk dat ik in mijn vorige leven een luiaard ben geweest. Of een marmot. Ik vind het heerlijk om uit te slapen en vooral NIET te sporten. Maar nu ik wil afvallen, moet ik er toch aan geloven. Gisteren heb ik me ingeschreven bij de sportschool. Ik ga samen met mijn vriend Martijn trainen, die me trouwens ontzettend goed steunt in mijn proces. Martijn heeft het absoluut niet nodig om naar de sportschool te gaan, hij is van het type "ik kan lekker alles eten wat ik wil". Iets waar hij ook gretig gebruik van maakt. Normaal snacken we dan ook veel en houden we erg van uit eten gaan. Hopelijk houdt hij zich een beetje in als hij bij mij is. Ik ben gisteren begonnen met Weight Watchers. Ik heb hiervoor gekozen omdat je zelf je menu samenstelt en het goed vol te houden is. Honger lijden is niets voor mij, daar word ik intens chagrijnig van. Tot nu toe bevalt het me prima. Maar ja, ik ben net pas begonnen. Natuurlijk probeer ik niet alleen af te vallen om een gezond gewicht te bereiken. Het gaat er ook om dat veel kleding me niet mooi staat, en ja, dat doet wel wat met me. Ik vind het geweldig om met mode bezig te zijn, maar bepaalde dingen kan ik gewoon niet dragen. Zoals strakke kleding (vetrol en ander bobbeltjesgevaar). Soms vind ik dat zo jammer, dat ik wel een potje kan janken. Zeker met al die mooie, slanke meisjes op mijn opleiding die wél al die leuke strakke dingetjes aankunnen. Ik zal dus de balans moeten vinden tussen lekker én gezond eten. Met wat beweging erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten